fredag 26 juni 2009

inlägg femton: blomlådorna på balkongen

åh, vad jag tycker det är mysigt att hålla på
med trädgårsskötsel! köpa frön, plan(t)era, köpa
nya fina krukor, plocka färska tomater till maten...

börjar blir mer och mer som min kära mor, hihi.

här kommer lite bilder från vad jag hittils har fixat
till balkongen. inte så mycket än så länge, men mer
växter och blommor är på väg... jag har mina planer!!



dom tre blomlådorna på rad - dom ska det bli fler av!
notera den lilla söta murgrönan nedanför.


minitomater och nasu (eggplant?). har precis plockat
av en massa tomater så den ser lite klen ut!


örtkrukan! i fatet där är det smultron på gång.


i den långa blomlådan är morötter sådda.
i dom andra två är det sallat!


ser ni växten som kommer fram mellan betongen där?
jag vet inte vad grannarna tycker, men jag brukar
ge den lite extra näring då och då, vill att det ska
blir en stor tjusig buske av den! hehe.


apropå blommor, jag måste bara visa denna
fantastiska klänning jag fyndade igår - 8 kr!

2 kommentarer: